Dit is hoe werken bij Translink eruit ziet

VACATURES

Customer Success Manager

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding.
Ervaring: 2-5 jaar werkerving met dienstverlenging aan klanten en leveranciers.
Kennis: Van het opstellen en beheren van rapportages en analyses.
Persoon: Motiverend, inspirerend en een geboren teamspeler.
Salaris: € 3.000,- en € 4.000,- p/m.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Customer Success Manager OVpay ben jij de brug tussen onze klanten (de 9 OV-bedrijven in Nederland) en de leveranciers die onze dienstverlening mogelijk maken. In deze functie zorg jij dat alle stakeholders betrokken en op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen met betaaloplossingen in het OV. In deze functie ga je samenwerken met een ervaren Delivery Manager, waarbij je samen een cruciale rol speelt in het creëren van slimme oplossingen voor onze klanten. Je leert om zowel technisch als functioneel mee te denken met de klant, zodat je vraag en aanbod optimaal op elkaar kunt afstemmen.

Het betalen in het OV is aan het veranderen. Door bij Translink te werken help je mee om het reizen steeds slimmer en makkelijker te maken. Elke dag werken we aan innovatieve betaaloplossingen voor alle reizigers. In de trein, bus, tram en metro kun je al óveral in Nederland in- uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel. Dit alles doen we onder de naam: OVpay.

Je belangrijkste taken in deze functie zijn:

  • Ontwikkelen van oplossingen die aansluiten bij de wensen van de klant en Translink.
  • Zorgen voor een soepele communicatie en coördinatie tussen alle belanghebbenden.
  • Maken van diverse rapportages en analyses.
Functioneel Beheerder

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in bedrijfseconomie of IT.
Ervaring: Financiële processen, functioneel beheer en/of informatieanalyse.
Kennis: Data-analyse, transactieverwerking en BISL.
Persoon: Je analyseert, signaleert en neemt eigen initiatief.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Functioneel Beheerder Transactieverwerking bij Translink ben je dagelijks betrokken bij het verwerken en analyseren van alle reistransacties in het Openbaar Vervoer (OV). Dit zijn ruim 2 miljard OV-transacties per jaar. Bij bijzonderheden ben jij de eerste die op zoek gaat naar de oorzaak. Jij bent het aanspreekpunt voor de vervoerders als het gaat om de transacties van hun klanten. Je bedenkt, implementeert en borgt oplossingen, je analyseert de systemen en de keten van dienstverlening en voert verbeteringen door waar dit mogelijk is. Daarnaast herken je verschillende patronen in transactiedata en speel je een belangrijke rol in fraudedetectie.

Betalen in het OV is aan het veranderen en wordt steeds slimmer, steeds makkelijker. In de trein, bus, tram en metro kun je al óveral in Nederland in- uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel. Dit doen we onder de naam: OVpay. De basis hiervan is inmiddels live, maar er worden nog veel nieuwe functionaliteiten ontwikkeld. Hierbij ben jij als Analist verantwoordelijk voor het behouden van een optimale reisbeleving voor de reiziger zonder afbreuk te doen aan bestaande processen van transactieverwerking.

Je bent in deze functie verantwoordelijk voor de uitvoering van en het beheer op de transactieverwerking en de verdeling van de opbrengsten van zowel de OV-chipkaart als de nieuwe betaalvormen in het OV. De combinatie van een financiële of bedrijfseconomische achtergrond én een sterke affiniteit met IT vinden wij daarom cruciaal.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Beheer van het dagelijkse clearing en settlement (afhandelen transactie) proces.
  • Verzorgen van de dagelijkse interne en externe afstemming met de OV-vervoerders.
  • Binnen verschillende projecten en wijzigingstrajecten denk je vanuit jouw expertise mee om nieuwe ontwikkelingen zo goed mogelijk naar productie te brengen.

Je bent werkzaam binnen de afdeling Processing en je hebt 11 directe collega's. Samen vormen jullie een multidisciplinair team dat binnen het transactiedomein een mix van financiële afwikkeling, functioneel beheer en ondersteuning van ontwikkeling doet. Je werkt nauw samen met alle collega's in dit team en ondersteunt waar nodig.

(Junior) Security Officer

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in ICT.
Ervaring: Minimaal 3 jaar werkervaring in een IT-beheer of Security functie.
Kennis: Kennis van informatiebeveiliging en/of (cyber)security is een must.
Persoon: Je bent accuraat, analytisch en neemt eigen initiatief.

WAT JE GAAT DOEN?

Als (Junior) Security Officer ga je aan de slag met het optimaal beveiligen van het IT-landschap van Translink en de bijbehorende klantprocessen. Zo ben jij de schakel tussen het Security Operation Center (SOC) en Translink. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor escalaties en zorgt voor de opvolging en bewaking van security meldingen en technische incidenten. Hiervoor gebruik je kennis van IT aangevuld met je Security mindset.

Binnen Translink is een groot aantal gevoelige gegevens aanwezig, onder meer financiële gegevens en persoonsgegevens. Deze gegevens willen we goed beschermen. Jij kunt als geen ander inschatten welke incidenten urgent zijn. Met deze informatie en kennis weet jij de juiste specialisten in te schakelen. Om de beveiliging toekomstproof in te richten kijk je voorruit en ga je steeds meer een adviesfunctie vervullen op het gebied van Security.

Naast je securitywerkzaamheden ben je ook bezig met fraudebestrijding. Je beoordeelt alerts afkomstig van de fraudemonitoring en neemt actie bij verdachte activiteit. Je start onderzoeken en verzamelt alle feiten om te begrijpen wat er heeft plaatsgevonden.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Security Alerts: zorgdragen voor opvolging en bewaking van Security meldingen. Hierbij ben je de schakel tussen Translink en het Security Operations Center (SOC).
  • Fraude alerts: zorgdragen voor opvolging en bewaking van fraude alerts en het uitvoeren van fraudeonderzoeken.
  • Zorgdragen dat alle relevante logging wordt ontsloten naar de security tools. Bij incidenten in de keten ben jij de kennishouder.
  • Procesverbeteringen. Continue verbeteren van onze security- en fraudeprocessen.
Financieel Administratief Medewerker 24 - 40 uur

Opleiding: Een afgeronde financiële mbo-/hbo opleiding.
Ervaring: Minimaal 5 jaar ervaring in een financieel administratieve functie.
Kennis: Van boekhouding en het voeren van een financiële administratie.
Persoon: Je bent analytisch, nauwkeurig en een sparringpartner voor collega’s.
Salaris: € 3.000,- en € 4.000,- p/m.

WAT JE GAAT DOEN?

Als (ervaren) Financieel Administratief Medewerker ga je aan de slag met de financiële administratie van Translink, hét bedrijf achter de OV-chipkaart en OVpay. Je bent samen met je collega's van de afdeling Finance & Control verantwoordelijk voor de interne en externe financiële rapportages van circa 2 miljard OV-transacties per jaar. Jij zorgt ervoor dat iedere vervoerder het geld krijgt waar hij recht op heeft.

Betalen in het OV is aan het veranderen en wordt steeds slimmer, steeds makkelijker. In de trein, bus, tram en metro kun je al óveral in Nederland in- uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel. En er komt een nieuwe OV-chipkaart aan: de OV-pas. Dit doen we onder de naam: OVpay.

Deze verandering vraagt een nieuwe inrichting van onze financiële administratie. Voor de afdeling Finance & Control heeft dit invloed op nieuwe businesscases, administratie, rapportages en interne beheersing. Juiste en tijdige administratie is hierin essentieel. En jij kunt daaraan bijdragen! Met een goed fundament kunnen we zorgen voor sturing en verantwoording.

Dagelijks ga jij aan de slag met:

  • De basisadministratie: jij zorgt voor aantoonbaar betrouwbare financiële administratie.
  • Het afsluitings- en forecastproces: jij bent één van de ankers in de maandafsluiting en de forecast.
  • Balansmanagement: jij ​​zorgt voor een sluitende balans, weet precies hoe de balansposten zijn gespecificeerd en of er sprake is van financiële risico's.
  • Procesverbeteringen: je weet hoe een administratie ingericht moet zijn en je weet dit dagelijks te verbeteren.

WIE ZOEKEN WIJ?

Je bent een analytische Financieel Administratief Medewerker die accuraat en planmatig te werk gaat. Uitdagingen grijp jij met beide handen aan. Je zoekt proactief de samenwerking op met je collega's. Het team bestaat uit 2 Business en 2 Financial Controllers en 2 administratieve collega’s. Ieder teamlid heeft zijn eigen aandachtsgebied en expertise. Juist deze gezamenlijke krachtenbundeling zorgt voor een sterk en deskundig team waar we jou graag aan toevoegen.

Business Analist OV-pas

Opleiding: Een afgeronde hbo-/wo opleiding, bij voorkeur bedrijfskunde of IT.
Ervaring: Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als Business Analist.
Kennis: Van het definiëren van requirements, het analyseren en modelleren van bedrijfsprocessen.
Persoon: Je bent klantgericht, analytisch en neemt initiatief.
Salaris: € 4.000,- en € 5.000,- p/m.

WAT GA JE DOEN?

Als Business Analist word jij jij de drijvende kracht achter de optimalisatie van ons OV-betaalsysteem. Je komt te werken in het OV-pas team. De OV-pas is de opvolger van de OV-chipkaart. Jij speelt binnen dit team een cruciale rol in het verzamelen van requirements voorwaarden voor de soft- en hardware voor de acceptatie van de OV-pas bij alle poorten en palen. Je haalt bij de verschillende OV-bedrijven inzichten op om de efficiëntie, gebruikservaring en prestaties te verbeteren. In samenwerking met de productmanager en technische teams vertaal je deze inzichten naar benodigde eigenschappen van soft- en hardware voor een goede gebruikservaring. Je identificeert en prioriteert nieuwe functies en verbeteringen. Daarbij communiceer je proactief met diverse belanghebbenden en teamleden, zodat iedereen weet waar hij aan toe is.

In deze rol als Business Analist analyseer, identificeer en specificeer je de wensen vanuit de business. Je gaat in gesprek met verschillende stakeholders om de behoeftes scherp te krijgen. Je vindt het leuk om het naadje van de kous te weten om tot een goede inventarisatie te komen en te komen met de best passende oplossing.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Het analyseren van bedrijfsbehoeften en het vertalen ervan naar requirements.
  • Inventariseren van de (technische) requirements en het vertalen naar heldere features en user stories.
  • Het scherp omschrijven van het probleem en in afstemming met de klant en interne organisatie bepalen van de gewenste oplossing.
  • Het bepalen van de productvisie en het vaststellen van prioriteiten voor de ontwikkeling van producten.
Business Controller

Opleiding: Een afgeronde financiële hbo-/wo-opleiding.
Ervaring: Minimaal 8 jaar als Business Controller of als Adviserend Accountant.
Kennis: Van het opstellen en het verbeteren van financiële processen en rapportages.
Persoon: Je bent kritisch, neemt initiatief en bent continu op zoek naar verbetering.
Salaris: € 6.000,- en € 7.000,- p/m.

WAT JE GAAT DOEN?

Als Business Controller ben je de rechterhand van de Business Unitmanager. Hierbij ben je verantwoordelijk voor de (financiële) performance en lever je een belangrijke bijdrage in het verbeteren van die performance. Bij de Business Unit Processing Services zorgen we voor een accurate prijsberekening en verwerken we snel, veilig en betrouwbaar de transacties in het openbaar vervoer (OV). Wij verdelen vervolgens de opbrengsten onder de OV-bedrijven en andere mobiliteits(service)providers.

Met ons transactie- en informatieplatform voor mobiliteit, bieden we keuze in de manier van reizen en betalen. Betalen in het OV verandert. In de bus, de trein, de tram en de metro kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard, mobiel en de nieuwe OV-chipkaart. Wij doen dit samen met alle OV-bedrijven in Nederland onder de naam: OVpay

Je belangrijkste taken als Business Controller zijn:

  • Je verzorgt periodieke rapportages, de financiële meerjarenplanning, zorgt voor financiële analyses op het gebied van projecten en innovaties en stelt daarvoor value statements en business cases op. Je werkt samen met de afdeling Finance, maar werkt vanuit de Business Unit Processing Services.
  • Je zorgt ervoor dat de clearing & settlement gedaan wordt van de meer dan 2,5 miljard reistransacties die we als Translink verwerken, en je bent verantwoordelijk voor het team die deze werkzaamheden verricht en stuurt aan op het verder automatiseren van hun werkzaamheden.
  • Je bent de lead in het verzorgen van de AO IB en compliance aangelegenheden voor de unit. Denk daarbij aan het behalen van de ISAE 3402 type I en II certificaten en diverse internal audits.
Kennismanager OVpay

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in communicatie.
Ervaring: 2-5 werkervaring in consumenten communicatie/kennismanagement.
Kennis: Van het implementeren van een kennissysteem.
Persoon: Je bent een energieke teamplayer en communicatief ontzettend sterk.
Salaris: € 4.000,- en € 5.000,- p/m.

WAT JE GAAT DOEN?

Je krijgt in deze nieuwe functie de vrijheid om Kennismanagement binnen én buiten de organisatie op te bouwen tot een geïntegreerd bedrijfsonderdeel. Hiermee draag je bij aan selfservice en de 9+ ervaring voor reizigers in het openbaar vervoer (OV). Daarbij willen we dat alle content voor iedereen drempelloos en toegankelijk beschikbaar is.

Betalen in het OV ondergaat een grote verandering. In de bus, de trein, de tram en de metro kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Dit doen wij onder de naam: OVpay Nu al kun je op steeds meer plekken in-en uitchecken met je betaalpas, creditcard of mobiel.

WAT GA JE DOEN?

Als onderdeel van het Kennismanagement team bepaal je de (content)strategie, scope, prio’s, de eerste kennisprocessen en het kiezen van een passend systeem. Jij zorgt ervoor dat we straks een soepel lopend kennismanagementproces hebben en iedereen enthousiast is om dit te gebruiken. De basis van kennismanagement is al gelegd. Onze contentspecialisten hebben de teksten voor in de OVpay app en content voor medewerkers om onze klanten goed te kunnen helpen geschreven. En dat moet uiteraard continu up-to-date worden gehouden. We willen gaan meten om de reiziger steeds beter te helpen. Daarbij willen we vooral de OVpay app promoten, zodat reizigers zelfredzaam zijn.

We starten hierna met het ontwikkelen van nieuwe content en schrijven voor de OVpay website, de voicebot en de OV-chipkaart website. Door inzet van onze klankbordgroepen en het meten op onze KPI’s weten we hoe we bijdragen aan de waardering van de selfservice en de 9+ ervaring voor onze reiziger.

Waar ga je dagelijks mee aan de slag:

  • Je zorgt voor besluitvorming om te komen tot een optimaal kennismanagement: van de processen, de organisatie, de systemen tot de kanaalsturing.
  • Je bewaakt de opgestelde kennismanagement processen en je bent hiervoor het aanspreekpunt binnen de organisatie.
  • Je brengt de wensen en requirements voor het kennissysteem in kaart en je begeleidt het inkoop- en implementatieproces.
  • Je zorgt dat de kennisbank en trainingen op elkaar zijn afgestemd (trainings- vs. kennisdoelen).
  • Naast de dagelijkse operationele werkzaamheden stuur je functioneel het Kennismanagement team aan.
Delivery Manager

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in bedrijfskunde of IT.
Ervaring: Minimaal 5 jaar werkervaring in de rol van Service/Deliverymanager.
Kennis: Van het opstellen SLA’s en performance management.
Persoon: Sterk analytisch, initiatiefrijk en een teamspeler. 
Salaris: € 4.000,- en € 5.000,- p/m.


WAT JE GAAT DOEN?

Als Delivery Manager ben jij het gezicht naar onze klanten (OV-bedrijven) en externe leveranciers. Op dit moment zoeken we versterking voor de kennisgebieden: Data Management, Identity Management & API’s. Je maakt afspraken, zodat de resultaten en de kwaliteit (SLA’s) worden behaald, binnen de gestelde kosten. Je denkt zowel technisch als functioneel mee met de klant, zodat je vraag en aanbod op elkaar kunt aansluiten. Jij bent de brug naar onze OV-klanten en zorgt dat zij betrokken en op de hoogte zijn van ontwikkelingen.

Betalen in het OV ondergaat de komende jaren een grote verandering. In de bus, de trein, de tram en de metro kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard of mobiel. Dit doen wij onder de naam: OVpay

Onze klanten zijn voor hun dienstverlening aan reizigers afhankelijk van een stabiele en betrouwbare performance van het betaalsysteem. Een ontwikkeling daarbij is de API Marketplace. Hiermee krijgen onze klanten en leveranciers toegang tot relevante OV-data, zodat zij vraag en aanbod nog beter op elkaar kunnen aansluiten. Daarnaast zijn we bezig met het uitrollen van Identity Management. Hiermee kan een conducteur direct zien of de juiste persoon met de bijbehorende OV-chipkaart/app reist.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Contractmanagement met de betrokken leveranciers, tactisch en operationeel.
  • Het achterhalen van de klantbehoefte en maakt passende afspraken over de kwaliteit en betrouwbaarheid van de aangeboden diensten.
  • Het realiseren van wijzigingen en verbeteringen die leiden tot een betere en stabielere dienstverlening aan onze klanten, tegen een goede prijs.
Business Architect

Opleiding: Een afgeronde hbo/wo-opleiding bij voorkeur in bedrijfskunde en/of IT.
Ervaring: Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een functie als Business-Architect.
Kennis: Van infrastructuren, cloud-savvy (Azure, OCI en Office 365 cloud), TOGAF.
Persoon: Je bent communicatief sterk (NL & ENG), analytisch en oplossingsgericht. 
Salaris: € 5.000,- en € 6.000,- p/m.


WAT JE GAAT DOEN?

Als Business Architect maak je impact, en werk je mee aan de architectuur van hét nieuwe betaalsysteem: OVpay. Je bent verantwoordelijk voor de gehele keten en je overziet het complete openbaar vervoer (OV) landschap. Jij bent degene die (complexe) IT-vraagstukken kan omzetten in werkbare oplossingen voor onze klanten en je collega’s. Jij weet als geen ander dat architectuurontwerpen aantoonbaar rekening moeten houden met de huidige wet- en regelgeving, en de privacy van personen.

Met ons transactie- en informatieplatform voor mobiliteit, bieden we keuze in de manier van reizen en betalen. In de bus, de trein, de tram en de metro kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard, mobiel en de nieuwe OV-chipkaart.

IT Consultant

Opleiding: Een afgeronde hbo-opleiding bij voorkeur in IT of bedrijfskunde.
Ervaring: Met functioneel beheer en/of informatie analyse.
Kennis: Van Azure, ITIL & BiSL.
Persoon: Je analyseert, signaleert en neemt eigen initiatief. 
Salaris:
 € 4.000,- en € 5.000,- p/m.

WAT JE GAAT DOEN?

Een IT Consultant bij Translink is de schakel tussen de reiziger en de vervoerder. Je bent dagelijks betrokken bij het verwerken en analyseren van alle reistransacties in het Openbaar Vervoer (OV). Dit zijn ruim 2 miljard OV-transacties per jaar. Bij bijzonderheden ben jij de eerste die op zoek gaat naar de oorzaak. Je bedenkt, implementeert en borgt oplossingen, je analyseert de systemen en de keten van dienstverlening.

Betalen in het OV ondergaat de komende jaren een grote verandering. In de bus, de trein, de tram en de metro: kun je straks óveral in Nederland in- en uitchecken zoals jij dat wilt. Gewoon met je betaalpas, creditcard of met je mobiel. We gaan 60.000 poortjes, paaltjes en kaartlezers voorzien van de nieuwste techniek. Het backoffice systeem wordt volledig ontsloten door API’s, op dit moment zijn dat er al 180! Oftewel, genoeg te doen.

Je bent in deze functie verantwoordelijk voor het beheer van de ondersteunende systemen en de ontwikkeling van het dataplatform daarop. In de beginfase draag je bij aan het ontwikkelen van de nieuwe betaalvormen binnen het OV. In latere fases zal je meer bezig zijn met de continuïteit en optimalisering van de dienstverlening. Je vindt het leuk om proces overstijgend te werken. Daarbij beschik je over een IT gerelateerde en/of bedrijfseconomische achtergrond.

Dagelijks hou jij je bezig met:

  • Het schakelen tussen Translink en verschillende leveranciers: je snapt het systeem en kunt zowel zelfstandig aanpassingen realiseren als een regiefunctie vervullen.
  • Ophalen en analyseren van informatie m.b.t. nieuwe systemen en functionaliteiten voor nog te ontwikkelen producten en diensten.
  • Testen van opgeleverde functionaliteiten en bij issues deze oplossen en aanleveren van verbetervoorstellen.
  • Het uitbouwen, beheren van diverse applicaties.

Vrij bewegen

Bij Translink geloven we dat mensen vrij willen bewegen. Dat geldt voor reizigers en vervoerders en net zo goed voor onze eigen mensen. Waar werk ik vandaag? Wat eet ik tijdens de lunch? En in welke koffie heb ik zin? Maar belangrijker nog: Hoe draag ik het beste bij aan de doelstellingen van Translink? Hoe voer ik mijn werkzaamheden uit? Hoe wil ik me ontwikkelen?

Bij Translink krijg je het vertrouwen het op díe manier te doen die jou de juiste lijkt. Krijg je de kans je eigen werk te creëren. En worden ook je talenten buiten je functie op waarde geschat. Eigen regie is waar het om draait.

Lekker werken

Bij Translink werk je in mooie open ruimtes, fijne werkplekken met zit- en stabureaus, concentratieplekken en lekkere ruimtes om juist met je collega’s te overleggen of even uit de werksetting te stappen.

In onze Brasserie kun je dagelijks terecht voor een lekkere en gezonde lunch. Er staat bovendien altijd een mand met fruit en een watertap voor je klaar. En zin in een extra lekkere koffie? Je collega achter de koffiebar maakt hem met liefde voor je klaar.

Ben je er klaar voor?

We werken vol enthousiasme met 150 gedreven mensen aan de beste betaalervaring voor reizigers in het openbaar vervoer. Voor zakelijke klanten dé reden om zich aan ons te blijven verbinden.

Ben jij klaar om te werken binnen een omgeving waar we werken met een hoog ontwikkeltempo, korte doorlooptijden en snel aangepaste dienstverlening? Kijk dan gauw of er een passende vacature voor je is.

Werken bij Translink is…

service
Keuze keuze

Naast een maandsalaris ontvang je bij ons ook een keuzebudget. Je bepaalt zelf waar je het aan besteedt. Zo investeer je in wat jij voor jezelf belangrijk vindt. Leren, verlof, wat extra geld nu of later. 

Wij geloven dat iedereen vrij wil kunnen bewegen. Zelf kiezen, zonder zorgen en met plezier. Om te ontmoeten, te leren, te werken en te ontdekken. Om te beleven.

Collega-praat