OV-chipkaart scoort 8,1 in landelijk onderzoek

21 mrt
De OV-chipkaart heeft het rapportcijfer 8,1 gekregen voor gebruiksgemak. Dit is een van de resultaten uit het onderzoek van de onafhankelijke kennisorganisatie CROW-KpVV dat op 22 maart is gepubliceerd. Dit is een landelijk onderzoek naar de tevredenheid over het openbaar vervoer. In 2010 werd in ditzelfde onderzoek nog het rapportcijfer 6,8 toegekend. De afgelopen jaren hebben wij ingezet op verbetering van het gebruiksgemak van de OV-chipkaart. 

Steeds meer gemak

Veel van de verbeteringen zorgen ervoor dat reizigers steeds meer zelf kunnen regelen. Zo is er voor reizigers onder meer uitcheckgemist.nl geïntroduceerd, waar reizigers saldo terug kunnen laten storten als zij een uitcheckpunt gemist hebben. Ook is de OV-chipkaart app beschikbaar gesteld, waarmee reizigers eenvoudig hun saldo kunnen checken en hun reishistorie kunnen inzien. Tevens is de tijdsduur van levering van een (vervangende) kaart teruggebracht tot maximaal drie werkdagen en hoeven kaarten niet meer geactiveerd te worden voordat er mee kan worden gereisd.


Overzicht