Het jaar 2016 in cijfers

02 jan
Translink heeft in 2016 in totaal bijna 2,45 miljard transacties verwerkt. Eind 2016 waren ruim 14,2 miljoen OV-chipkaarten in omloop. Hiervan waren er 7,4 miljoen persoonlijke en 6,8 miljoen anonieme kaarten. 

Het aantal transacties was in 2016 iets hoger dan in 2015, toen het aantal 2,37 miljard was. De transacties betreffen onder meer het in- en uitchecken, het opladen van saldo en producten bij oplaadautomaten en automatisch opladen van saldo. Er zijn ruim 2,1 miljoen OV-chipkaarten met automatisch opladen. Deze reizigers hebben altijd voldoende saldo om te reizen.

Cijfers van onze dienstverlening

Per week worden gemiddeld 3 miljoen kaarten in het openbaar vervoer gebruikt. De Klantenservice OV-chipkaart is in 2016 ruim 1 miljoen keer gebeld en er zijn ongeveer 150.000 e-mails beantwoord. Inclusief twitter en brieven hebben we ruim 1,2 miljoen klantcontacten gehad. De website www.ov-chipkaart.nl is door 18,2 miljoen mensen bezocht. Ruim 4 miljoen reizigers hebben een account aangemaakt, waarmee zij gemakkelijk toegang hebben tot online diensten, waaronder hun OV-reishistorie. De OV-chipkaart app is inmiddels 800.000 keer gedownload. Op de website www.uitcheckgemist.nl hebben ruim 203.000 reizigers in drie simpele stappen hun saldo teruggevraagd, omdat zij een uitcheck hadden gemist.


Overzicht