Translink sluit 2015 met mooie cijfers af

04 jan
Translink heeft in 2015 in totaal 2,37 miljard transacties verwerkt. In 2014 waren dit er nog 2,15 miljard. Eind 2015 waren er 14,5 miljoen OV-chipkaarten in omloop. Hiervan waren er 7,77 miljoen persoonlijke en 6,73 miljoen anonieme kaarten. Translink sluit 2015 met mooie cijfers af

Meer gereisd
Het aantal transacties was in 2015 iets hoger dan in 2014. Dit komt onder meer doordat de OV-chipkaart pas medio 2014 het papieren kaartje op het spoor heeft vervangen. Sinds die periode hebben nog meer reizigers gekozen voor de OV-chipkaart. De transacties betreffen onder meer het in- en uitchecken, het opladen van saldo en producten bij oplaadautomaten en automatisch opladen van saldo. Er zijn bijna 2 miljoen OV-chipkaarten met automatisch opladen. Deze reizigers hebben altijd voldoende saldo om te reizen.

Nog meer cijfers

Per week worden gemiddeld 3 miljoen kaarten in het openbaar vervoer gebruikt. De Klantenservice OV-chipkaart is in 2015 bijna 1 miljoen keer gebeld en er zijn ongeveer 190.000 e-mails beantwoord. Inclusief twitter hebben we ruim 1,2 miljoen klantcontacten gehad. De website www.ov-chipkaart.nl is door 14,4 miljoen reizigers bezocht. Hiervan hebben 3,5 miljoen reizigers een account aangemaakt, waarmee zij onder meer online hun OV-reishistorie kunnen inzien. Ook is in 2015 op de website 1,47 miljoen keer betaald met iDEAL. In 2014 was dit nog 1,40 miljoen keer. De OV-chipkaart app is inmiddels 480.000 keer gedownload. De website www.uitcheckgemist.nl is begin april ‘live’ gegaan. Inmiddels hebben ruim 76.000 reizigers in drie simpele stappen hun saldo teruggevraagd, omdat zij een uitcheck  hadden gemist.


Overzicht