Automatische vergoeding aan reizigers voor storing OV-chipkaart

10 jan
Op maandag 9 januari heeft een storing plaatsgevonden met het ophalen van bestelde producten en saldo voor de OV-chipkaart. Reizigers konden hun bestellingen niet ophalen en op hun OV-chipkaart zetten. Reizigers kunnen door deze storing financiĆ«le schade hebben geleden. Deze schade zal automatisch vergoed worden.   

Geld ophalen bij ophaalautomaat
De compensatie geldt voor reizigers die maandag 9 januari met een abonnement/korting hadden kunnen reizen, maar hun product door de storing niet op hun kaart konden zetten. Als zij wel op maandag 9 januari met saldo op hun OV-chipkaart gereisd hebben, dan wordt het bedrag dat zij teveel hebben betaald door Trans Link Systems klaargezet op de ophaalautomaat. De reizigers met een persoonlijke OV-chipkaart krijgen hierover uiterlijk 21 januari 2012 een brief van Klantenservice OV-chipkaart. Deze automatische compensatie geldt ook voor reizigers met een anonieme OV-chipkaart, alleen ontvangen zij geen brief omdat de persoonsgegevens niet bekend zijn. Zij worden geadviseerd de website in de gaten te houden om te lezen wanneer zij het bedrag kunnen ophalen bij een ophaalautomaat.
 

Overzicht