Jaarverslag 2017: innovatie, groei transacties en solide resultaat

19 apr '18
Translink zag in 2017 het aantal transacties rond de OV-chipkaart, zoals opladen en in- en uitchecken, met 110 miljoen toenemen, tot ruim 2,5 miljard transacties over het gehele jaar. Dat blijkt uit het Jaarverslag van Translink over 2017. Tegen de achtergrond van een licht stijgend aantal OV-chipkaarten in omloop - van 14,2 miljoen in 2016 naar 14,3 miljoen afgelopen jaar - wijst dit op een intensiever gebruik van de OV-chipkaart door reizigers.
Lees verder

Gebruiksgemak OV-chipkaart 8,2

17 apr '18
De waardering voor de betaalwijze in het openbaar vervoer blijft stijgen. Het gebruiksgemak van de OV-chipkaart stijgt wederom en komt nu uit op een 8,2 (was 8,1). Ten opzichte van 2014 is het gebruiksgemak van de OV-chipkaart met 9% gestegen. Het item ‘gemak kopen vervoerbewijs/laden reissaldo’ gaat van een 7,8 naar een 7,9.
Lees verder

Reizigers doneren ruim €3700 restsaldo aan Roos Prommenschenckel Foundation

22 mrt '18
Roos Prommenschenckel ontving 15 maart uit handen van Translink-directeur Arco Groothedde een cheque van 3759 euro voor het werk van haar stichting. De Roos Prommenschenckel Foundation zet zich in voor een beter toegankelijk openbaar vervoer voor mensen met een fysieke beperking. De gift is het resultaat van  de actie ‘Jouw geld telt’, waarbij reizigers afgelopen najaar opgeroepen werden om het saldo op hun verlopen OV-chipkaart op te vragen. Daarbij werd ook de keuze geboden om dit restsaldo ten goede te laten komen aan het werk van de Roos Prommenschenckel Foundation.
Lees verder

Oproep aan reizigers: vraag restsaldo op verlopen OV-chipkaarten terug

9 okt '17
Vandaag starten wij de actie ‘Jouw geld telt’ om reizigers te bewegen geld dat op verlopen OV-chipkaarten staat alsnog terug te vragen, ook als die kaart meer dan een jaar verlopen is. Bij langer dan een jaar verlopen kaarten kan dat alleen door de kaart op te sturen en door Translink te laten uitlezen. Van kaarten die korter dan een jaar zijn verlopen kan nu het saldo ook online of telefonisch teruggevraagd worden. Beide routes heeft Translink flink vereenvoudigd zodat zoveel mogelijk reizigers weer over dit geld kunnen beschikken, of desgewenst aan een goed doel kunnen schenken.
Lees verder

Toegankelijker reizen door nieuwe OV Reisplanner

6 okt '17
Amsterdam, 5 oktober 2017 - Vandaag, in de Week van de Toegankelijkheid, lanceert 9292 een speciale OV Reisplanner voor toegankelijk reizen. Met deze planner kunnen mensen met een functiebeperking hun OV-reis gemakkelijk plannen op (rolstoel)toegankelijkheid van haltes en voertuigen. Roos Prommenschenckel, jaren actief voor Onbeperkt Nederland, nam de planner vandaag in ontvangst.
Lees verder

Expertisecentrum OV-betalen presenteert onderzoeksresultaten 

29 sep '17
Donderdag 28 september organiseerde de TU Delft een symposium ‘Gebruiksgericht OV-betalen’. Hier presenteerden studenten en onderzoekers projecten waarmee zij de gehele reis- en betaalbeleving in het OV net wat makkelijker en leuker willen maken. Een enorm inspirerende en waardevolle bijeenkomst met bruikbare handvatten voor verdere (door)ontwikkeling en implementatie.
Lees verder

Translink in de media inzake reisgegevensverstrekking aan DUO

22 aug '17
Vandaag, 21 augustus 2017, schrijft de Volkskrant over het verstrekken van reisgegevens door Translink aan DUO. Ook andere media, waaronder het FD en Radio1 berichten hierover. Translink plaatste eind juli al een bericht op de website over het niet langer leveren van gegevens aan DUO, maar daarover werd destijds niet bericht in de media. 
Lees verder

Ons besluit naar aanleiding van de uitspraak van de Rechtbank Den Haag

27 jul '17
Op 8 mei 2017 heeft de Rechtbank Den Haag een uitspraak gedaan over de rechtmatigheid van het vorderen van reisgegevens door DUO bij Translink. DUO heeft in haar rol als toezichthouder op basis van de artikelen 5:16 en 5:17 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) reisgegevens gevorderd bij Translink in het kader van de opsporing van fraude met de uitwonendenbeurs. De Rechtbank Den Haag stelt zich op het standpunt dat deze artikelen geen voldoende wettelijke grondslag opleveren om reisgegevens te kunnen vorderen bij Translink.
Wij (Translink) handelen altijd in lijn met de geldende wet- en regelgeving. Aan de gegevensverstrekking door Translink aan DUO is destijds een juridische toets vooraf gegaan. Daarbij heeft DUO de uitspraak gedaan dat op basis van de genoemde artikelen van de Awb de reisgegevens op juridische gronden verstrekt moeten worden. Voor de goede orde wordt verwezen naar het juridisch kader die onderaan deze pagina is weergegeven.
Lees verder

Waar staan we nu met OV-chip mobiel

21 jul '17
Bij de start van OV-chip mobiel op 22 mei hebben we geconstateerd dat het aanmeldproces nog niet goed verliep. Met name een aantal van onze reizigers met een KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom abonnement konden het aanmeldproces voor OV-chip mobiel niet volledig doorlopen. Dat was destijds reden om het aanmeldproces voor abonnementhouders van KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom tijdelijk dicht te zetten. Deze abonnementhouders konden zich wel als geïnteresseerde registreren. Dat besluit namen we gezamenlijk in het belang van de klanten.
De reizigers die OV-chip mobiel wel hebben geïnstalleerd, kunnen hier gewoon mee reizen. Inmiddels zijn er al ruim 5.300 mensen die zich succesvol hebben aangemeld voor OV-chip mobiel, daarvan zijn er ruim 2.300 KPN-klanten en ruim 2.400 Vodafone klanten en met OV-chip mobiel zijn al meer dan 32.000 reizen in het OV gemaakt (peildatum 8 augustus 2017).
Lees verder

Reizen met OV-chip mobiel

30 mei '17
Sinds de start vorige week maandag (22 mei) gebruiken al ruim 2.400 van onze reizigers met plezier de OV-chip mobiel en hebben zij er al ruim 2.200 OV-reizen mee gemaakt. We zien dat een aantal van onze reizigers met een KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom abonnement het aanmeldproces voor OV-chip mobiel niet volledig kunnen doorlopen. We werken er hard aan om dit te verhelpen. In de tussentijd zetten we het aanmelden voor abonnementhouders van KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom tijdelijk dicht.
Lees verder
« Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Volgende »