Het jaar 2016 in cijfers

2 jan '17
Translink heeft in 2016 in totaal bijna 2,45 miljard transacties verwerkt. Eind 2016 waren ruim 14,2 miljoen OV-chipkaarten in omloop. Hiervan waren er 7,4 miljoen persoonlijke en 6,8 miljoen anonieme kaarten. 
Lees verder

Website Uitcheck Gemist voor nog meer reizigers bruikbaar

3 okt '16
Steeds meer reizigers kunnen snel en gemakkelijk via de website Uitcheck Gemist hun geld van een gemiste uitcheck terugvragen. Want vanaf 3 oktober zijn ook EBS en Connexxion aangesloten op deze website. Ook NS doet binnenkort mee en dan zijn alle openbaar vervoerbedrijven aangesloten op www.uitcheckgemist.nl. Vanaf dat moment kunnen alle reizigers in het openbaar vervoer via 1 online loket gebruikmaken van de dienst Uitcheck Gemist. En dat is goed nieuws, want het betekent meer gemak voor reizigers.
De website Uitcheck Gemist is ontwikkeld door Translink en is zo opgezet dat de OV-bedrijven vanuit hun eigen werkprocessen hier gemakkelijk op kunnen aansluiten.
Lees verder

Verstrekken van gegevens bij vermissing

28 aug '16
In de Telegraaf van zondag 28 augustus staat een artikel over een oudere man die vorig weekend het hele weekend onvindbaar was, omdat reisgegevens door de politie alleen maar gevorderd mogen worden bij misdrijven, en niet bij vermissingen. Translink verstrekt informatie aan politie en justitie als het gaat om vermiste personen, omdat Translink vindt dat hier een maatschappelijk belang geldt. Met de politie zijn afspraken gemaakt over reisgegevens van de OV-chipkaart in geval van vermissing. Voor politie is 7x24 uur een telefoonnummer beschikbaar. De politie kan ook gegevens opvragen via Klantenservice OV-chipkaart. Deze klantenservice is op werkdagen open van 7 tot 21.30 uur en in het weekend en op feestdagen van 10 tot 16 uur.

Lees verder

Translink aandelen VBN overgenomen

11 jul '16
Translink heeft de aandelen van Vervoerbewijzen Nederland bv (VBN) overgenomen. VBN is opgericht om de werkzaamheden van de nationale vervoerbewijzen (NVB) te faciliteren. Dit was in de tijd van de strippenkaart en het sterabonnement. VBN verdeelde de afgelopen periode nog de verkoopopbrengsten van onder meer een aantal (regionale) interoperabele OV-producten. Bijvoorbeeld maand- en jaarkaarten en sommige dagkaarten. Het verdelen van de opbrengsten van de productverkopen door VBN past goed binnen de kernactiviteiten van Translink, die dagelijks transacties verwerkt en deze financieel verrekent tussen OV-bedrijven. 

Translink bezig met oplossing tijdelijk probleem levering aantal OV-chipkaarten

1 jul '16
Er zijn door de introductie van een nieuw systeem, problemen met de productie van een aantal vervangende OV-chipkaarten. Het betreft tussen de 1.000 en 2.000 kaarten. Translink heeft het probleem gevonden en is bezig met de oplossing. Omdat Translink zeker wil weten dat de oplossing goed werkt, worden nu verschillende testen uitgevoerd. In de tussentijd wil Translink uiteraard dat de gedupeerde reizigers gewoon kunnen blijven reizen. Daarom verstuurt Translink vandaag (vrijdag 1 juli) aan deze reizigers gratis een anonieme OV-chipkaart met daarop een saldo van 20 euro, die zij direct kunnen gebruiken voor hun reis met het openbaar vervoer.
Lees verder

Groot onderhoud aan ICT-systeem Translink succesvol afgerond

4 jun '16
De vervanging van één van de belangrijkste ICT-systemen van Translink is succesvol afgerond. Alle diensten voor reizigers zijn weer volledig beschikbaar.
Met het nieuwe systeem kan Translink de continuïteit van de dienstverlening aan reizigers en openbaar vervoersbedrijven blijven waarborgen en beter inspelen op veranderende behoeften.

Translink en 9292 zetten stap naar 1 loket voor reiziger OV

2 jun '16
Reizigers kunnen sinds 1 juni makkelijk op één plek hun reis plannen en het reisproduct kiezen en bestellen. 9292 en Translink hebben de handen ineen geslagen om deze verbeterde dienstverlening aan de reiziger te realiseren. De twee partijen werken sinds ruim een jaar nauw samen met als doel de reiziger 1 online loket te bieden voor het reizen met het openbaar vervoer. De eerste stap naar dit loket is bekrachtigd met een bundeling van dienstverlening via 9292.nl. Hieraan hebben ook RET en Syntus meegewerkt. Deze nieuwe dienstverlening werd op 1 juni, in aanwezigheid van Staatssecretaris Dijksma gepresenteerd op InterActie 2016, de relatiedag die beide partijen organiseerden voor hun relaties en partners.
Lees verder

Weekend van 3-4 juni groot onderhoud aan ICT-systeem Translink

1 jun '16
Translink vervangt tussen vrijdagochtend 3 juni 09.00 uur en zaterdag 4 juni 17.00 uur één van haar belangrijkste ICT-systemen. Met dit nieuwe systeem kan Translink de continuïteit van de dienstverlening aan reizigers en openbaar vervoersbedrijven blijven waarborgen en beter inspelen op veranderende behoeften.
Lees verder

OV-chipkaart wordt hoog gewaardeerd

21 mrt '16
OV-reizigers in het stads- en streekvervoer geven een steeds hogere waardering voor de OV-chipkaart. Het gebruiksgemak OV-chipkaart krijgt een rapportcijfer 7,9, de hoogste score tot nu toe. Een jaar eerder was het nog een 7,5. Dit blijkt uit de resultaten van de OV-Klantenbarometer 2015 van CROW-KpVV, waarin bijna 90.000 reizigers zijn geënquêteerd.
Lees verder

Nepmails vanuit Translink en OV-chipkaart

16 mrt '16
Er zijn valse e-mails verstuurd uit naam van Translink Systems. Deze e-mails zijn verstuurd naar zowel reizigers als niet-reizigers. Ze zijn onder meer afkomstig van het e-mailadres ministerievanvolksgezondheid@advalvas.be. Het onderwerp van de mail is 'Voorkom dat we uw OV-chipkaart blokkeren'. Mogelijk worden ook andere onderwerpen gebruikt. Wij adviseren u dringend niet te reageren op deze mail en niet op de links te klikken. Bij twijfel kunt u contact opnemen Klantenservice OV-chipkaart via 0900-0980 (€ 0,50 cent per gesprek). Wij doen er alles aan om meer informatie over deze e-mail te achterhalen.
« Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende »