Hoe word ik leverancier?

Om leverancier te worden binnen het OV-chipkaartsysteem, is het nodig dat u gekwalificeerd wordt. U vult hiervoor het kwalificatie document in. Dit document stuurt u ingevuld naar ons op. Zodra wij dit document hebben ontvangen, sturen wij u een geheimhoudingsverklaring (Non Disclosure Agreement, NDA) toe. Deze verklaring stuurt u vervolgens getekend aan ons terug.  

Na het afronden van de kwalificatie krijgt u van ons toegang tot de Specificatie Documentatie Open Architectuur (SDOA) en onze website https://vendors.translink.nl. U kunt dan bij ons een aanvraag indienen om uw apparatuur te laten certificeren. Alleen gecertificeerde apparatuur kunt u aanbieden aan deelnemers aan het OV-chipkaartsysteem.

Ondersteuning bij het certificeringstraject

Om u voor te bereiden op het certificeringstraject en te ondersteunen in het ontwikkelen van de apparatuur bieden wij een workshop aan. In deze workshop gaan we dieper in op de SDOA, de security architectuur van het systeem en het certificeringsproces.
 
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Certification Manager van Translink via certification@translink.nl.