In de praktijk

Reizen met bankpas in HTM-tram

Zelf kiezen hoe je je OV-reis betaalt. Met de onderzoekspilot ‘betalen met je bankpas in het OV’ komt dat weer een stap dichterbij. HTM, NS en Translink kondigden op dinsdag 15 maart 2016 aan dat zij gezamenlijk deze pilot starten in de nieuwe stadstram van HTM. Eind 2016 wordt de onderzoekspilot uitgebreid met reizigers die zes maanden mogen ervaren hoe deze nieuwe betaalmethode werkt in het OV. De pilot is een mooie manier om ervaringen op te doen die het betalen met je bankpas gemakkelijk maakt.
Lees verder

In de praktijk

Reizen met een smartphone

In- en uitchecken met je smartphone. Dat betekent nog meer keuzevrijheid en gemak om te reizen met het openbaar vervoer. Om deze nieuwe manier van betalen in het OV in de toekomst te kunnen realiseren, deden we eerder dit jaar een proef. De proef duurde drie maanden en was bedoeld om te onderzoeken in hoeverre de techniek in de praktijk werkt. Deze proef was een gezamenlijk initiatief van alle openbaar vervoerbedrijven, Translink, KPN en Vodafone. Tweehonderd reizigers deden er aan mee. Zij konden ervaren hoe deze nieuwe, makkelijke en veilige manier van betalen in het openbaar vervoer werkte.
Lees verder
Meer voorbeelden
Laatste nieuws

Nieuws

03 okt '16

Website Uitcheck Gemist voor nog meer reizigers bruikbaar

Steeds meer reizigers kunnen snel en gemakkelijk via de website Uitcheck Gemist hun geld van een gemiste uitcheck terugvragen. Want vanaf 3 oktober zijn ook EBS en Connexxion aangesloten op deze website. Ook NS doet binnenkort mee en dan zijn alle openbaar vervoerbedrijven aangesloten op www.uitcheckgemist.nl. Vanaf dat moment kunnen alle reizigers in het openbaar vervoer via 1 online loket gebruikmaken van de dienst Uitcheck Gemist. En dat is goed nieuws, want het betekent meer gemak voor reizigers.
De website Uitcheck Gemist is ontwikkeld door Translink en is zo opgezet dat de OV-bedrijven vanuit hun eigen werkprocessen hier gemakkelijk op kunnen aansluiten. Lees verder
Meer nieuws