Zakelijke OV-chipkaart

Via ons Platform Zakelijk kunnen organisaties, door deelnemer te worden in de rol van Bedrijvenkaart Aanbieder (BKA), diensten ontwikkelen voor de zakelijke markt. Als BKA kunt u met deze dienst:
  • zakelijke OV-chipkaarten distribueren
  • transacties ontvangen van deze kaarten, op basis van verkoop, gebruik en service
  • zelf diensten verlenen aan haar klanten en zakelijke OV-chipkaarthouders
Als BKA kunt u bij ons terecht voor:
  • aanvragen van nieuwe zakelijke OV-chipkaarten
  • melden van verlies/diefstal en terugstorten saldo
  • aanvragen van vervangende kaarten en terugstorten saldo
  • beëindigen van kaarten en terugstorten saldo
  • aanvragen, wijzigen en beëindigen van automatisch opladen
  • verstrekken van transactiebestanden
  • stellen van algemene vragen aan de zakelijke telefonische helpdesk
  • leveren van rapportages over de geleverde diensten
Alle diensten voor de zakelijke OV-chipkaarthouder en/of uw klant (werkgever) verlopen via de BKA.

Verschillende basisproposities

De zakelijke OV-chipkaart is gebaseerd op de volgende basisproposities:
  • Reizen op saldo (altijd in combinatie met automatisch opladen)
  • Reizen op product (reizen op rekening, BKA krijgt factuur achteraf)
  • Reizen op vooraf betaalde producten (trajectkaart, abonnement)
  • Mengvormen van deze proposities

Uw eigen kaartontwerp


U heeft de keuze om de zakelijke OV-chipkaart naar eigen ontwerp te laten maken. Wel is het zo dat één kant van de zakelijke OV-chipkaart algemeen is, zodat de kaart herkenbaar is voor de medewerkers van de OV-bedrijven. Op deze algemene kant kunt u, als u dat wilt, de kaart voorzien van een magneetstrip waar u uw eventuele andere diensten aan koppelt.
Op de kant van de kaart die u naar eigen invulling kunt laten maken, moet in elk geval het kaartnummer en geldigheidsdatum komen te staan. U kiest zelf of u ook pasfoto, geslacht, naam en geboortedatum op de kaart wilt vermelden. Als u kiest voor personificatie, dan zijn al deze vier items wel verplicht.

Heeft u belangstelling voor deze dienst? Neem dan gerust contact op met uw accountmanager of stuur een mail naar servicedesk@translink.nl